10
nov.
10

La Travessa de l’Atlàntic

Ara fa cinc anys emprenia un dels viatges més especials, únic m’atreviria a dir, que he fet mai. És cert que tots els viatges són especials i únics; uns destaquen per una cosa, uns altres per una altra. Amb aquest, però, ja abans de començar-lo tenia un cuquet a la panxa, una sensació d’estar a punt d’emprendre una aventura que mai no m’hauria ni plantejat.


Menys d’un any després d’un encàrrec de la revista Descobrir Catalunya que em va portar a navegar de Barcelona a Menorca i fer la volta a l’illa amb l’Onas (el que seria el primer dels molts viatges que m’esperaven a bord de l’Onas), era a l’illa africana de Lanzarote a punt per salpar rumb a l’illa de Martinica, colònia francesa a les Petites Antilles del Carib. Entre la travessa a Menorca i l’Atlàntica val a dir que em vaig passar un mes a l’estiu navegant pel Mediterrani -i no és per donar-vos enveja-. Res comparat amb el que m’esperava quan el mal temps de finals de novembre d’aquell 2005 amainés.

Aquí us poso les portades o obertures d’algunes de les publicacions del reportatge que en vaig fer.

2.800 milles o, el que és el mateix, uns 4.300 km de navegació empesos únicament pels vents Alisis. 17 dies que més que un viatge en l’espai, és un viatge en el temps.

Obertura del reportatge que vaig publicar a Zazpika (dominical del diari basc Gara)

Com podeu veure, la revista Skipper (una revista de nàutica) va optar per una foto semblant a l’hora d’obrir el reportatge. A la foto en primer terme, el Toni Casas, capità de l’Onas, en una maniobra. A l’esquerra l’Iribar i a la dreta el Chivi.

Obertura del reportatge a la revista Skipper.

Obertura del reportatge que vaig publicar a Oxígeno, una revista d'esports i muntanya.

Portada del dominical del diari Segre.

Aquesta última foto, de la portada del Lectura, no és de la Travessa de l’Atlàntic sobre la que va aquest post, sinó d’una posterior que vaig fer a mitges i en sentit contrari, des de les Illes Açores fins a Màlaga. I novament el Toni ajustant les veles. Semblarà que només curra ell al barco!

Si el que voleu és veure les fotos, podeu fer un cop d’ull a l’edició del reportatge que tinc penjada a la web.

Que el disfruteu!

Anuncis

Deixa un comentari

Entra el teu correu-e si vols rebre notificacions dels nous posts que vagi penjant.

Join 31 other followers

© Oriol Clavera

Tots els drets reservats. All rights reserved.
Novembre 2010
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« oct.   des. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
wordpress stats plugin

Traductor / Translator


