08
des.
10

Les fotos del meu avi i el perquè de tot plegat

De vegades m’han preguntat com és que vaig decidir que volia ser fotògraf. Quedaria bé allò de dir que ja de petit feia fotos, que se’m va despertar de ben jovenet la passió per la foto, i coses d’aquestes. Però em temo que no és el cas. No patiu, tampoc us fotré el rollo del perquè de tot plegat. Segurament, a molts dels que llegiu aquest bloc ja us ho hauré explicat alguna vegada. I als que no, doncs ja us aviso que no té res de misticisme, la cosa.

La qüestió és que ara farà un any vaig escanejar l’arxiu de fotografies del meu avi, que s’havia mort feia uns mesos. Moltes fotos ja les devia haver vistes, segurament, però fins que no vaig estar fent l’escaneig no me’n vaig adonar de lo bones, crec, que són algunes. És cert, també, que molts cops que veiem fotos antigues, ja només pel valor històric que tenen, ens sorprenen. Però la veritat és que crec que tenia bon ull. Potser aquí hi ha una explicació del camí que  vaig emprendre fa uns anys?

 

St. Esteve de Palautordera, 1950. Foto de Ramon Riera Riu

Drapaire, 1947. Foto: Ramon Riera Riu

La Pepi, 1947. Foto: Ramon Riera Riu

Sant Esteve de Palautordera, 1948. Foto: Ramon Riera Riu

1948. Foto: Ramon Riera Riu

Retratista, 1949. Foto: Ramon Riera Riu

Els meus tiets al Remei, 1950. Foto: Ramon Riera Riu

La Pepi. EL Remei, 1950. Foto: Ramon Riera Riu

Els meus tiets en bici. El Remei, 1951. Foto: Ramon Riera Riu.

L'Imma, ma mare, a la font (1951) Foto: Ramon Riera Riu

Drapaire, 1952. Foto: Ramon Riera Riu

L'Imma, ma mare, enfadada (1952). Foto: Ramon Riera Riu.

El Remei, 1952. Foto: Ramon Riera Riu

La Pepi amb el Toni (1954). Foto: Ramon Riera Riu

12 Responses to “Les fotos del meu avi i el perquè de tot plegat”


  1. 1 Almu
    8 Desembre 2010 a les 1:00

    Això si que és un tresor! són molt boniques. Segur que ell estaria tan orgullós de tu, com tu ho estàs d’ell.

    Per cert, en vore la foto de la xiqueta a la font m’ha semblat una imatge de la Maria… :)

  2. 3 Francesc
    8 Desembre 2010 a les 22:16

    Buff, emocionant i emocionat!! que fort….sabia de la seua capacitat de descriure oralment o bé de forma escrita la realitat del que l’envoltava, però desconeixia la competència visual que posseïa l’avi…
    Salut

    Francesc

  3. 9 Desembre 2010 a les 9:55

    Potser si que les fotografies antigues ens agraden pel sol fet de ser-ho. Mostren espais diferents, gent vestida diferent, costums diferents… però no es pot negar que ton avi tenia molt bon ull. Ser fotògraf és més una actitut que un ofici.
    Enhorabona, a veure si fas honor a l’avi Ramon i en fas una professió d’èxit.

    • 11 Desembre 2010 a les 12:25

      Mentres segueixi disfrutant fent aquesta feina, l’actitud que deies, em dóno per exitós, Roger. I com que sé que de tant en tant jugues a la loteria, confío que pensaràs en mi si toca.

  4. 7 CCS
    12 Desembre 2010 a les 18:56

    Ja sap greu q el dia q goso a comentar sigui per una feina no teva:-)
    Quan les mirava, a part de de trobar-les molt guapes,m’he anat demanant on devia ser un o altre lloc, i cap a quin any devien ser fetes.
    Segur q la deducció em serviria, però tenint-te aquí per demanar-t’ho i matar la curiositat…

    Salut!

    • 14 Desembre 2010 a les 12:29

      Doncs ja tens les repostes als peus de foto, ara sí, actualitzats amb lloc, persona i/o data. Veuràs que totes aquestes fotos estan fetes entre el 1947 i el 1954, bàsicament al Remei i a Sant Esteve de Palautordera, quan tot eren camps, i on ara és ple de xalets i urbanitzacions.

  5. 9 Rosanna
    13 Desembre 2010 a les 23:58

    Al·lucinants. Què fort, no, haver-te trobat per casualitat, que l’avi tenia mirada fotogràfica com tú? Felicitats per haver-ho trobat, i per la feina.

  6. 11 Caterina
    8 Juny 2011 a les 19:00

    Que guapa que era l’àvia! I quin ull que tenia l’avi!

    Un petó!

    Cateirna


Deixa un comentari

Entra el teu correu-e si vols rebre notificacions dels nous posts que vagi penjant.

Join 30 other followers

© Oriol Clavera

Tots els drets reservats. All rights reserved.
Desembre 2010
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« nov.   gen. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
wordpress stats plugin

Traductor / Translator


