26
maig
11

Josep Guarch, “lo Teixidor”

A finals de març moria Josep Guarch, més conegut com “lo Teixidor”. No sé perquè, no n’havia dit res aquí. Crec que me’n vaig assabentar quan va passar, però entre anar amunt i avall, entre una història i una altra, les setmanes han anat passant. Va ser fa uns dies, descobrint el blog d’un dolçainer, violinista i futur filòleg que es diu Oriol Fuster i és ampostí com ho era “lo Teixidor”, que ho vaig recordar. En parla aquí, on hi ha penjat, també, un vídeo de Vilaweb.

Lo Teixidor a la cuina de casa seva. Amposta, febrer de 2007. © Oriol Clavera

El vaig conéixer el febrer de 2007 quan vaig baixar a Amposta per fer-li uns retrats del que seria el projecte sobre els Glosadors dels Països Catalans. Aquell mes de febrer vaig fer les fotos a corre-cuita a quatre improvisadors del Principat, doncs volia presentar una sèrie (que va resultar guanyadora) al Premi Ton Sirera de Fotografia.

Em va rebre a la seva humil casa, a l’horta, en una tarda assolellada. Es sabia important, malgrat la senzillesa del lloc. Vaig fer-li les fotos a l’hort de casa, entre cols. Al costat del remolc, del tractor i del gos. Havia estat pagès. I també li vaig fer aquesta, a dins la cuina.

Era un home gran, ja. La salut el castigava. Vaig quedar que en alguna ocasió aniria a sentir-lo cantar en alguna boda o en alguna cantada al carrer i li faria fotos. I ara em sap greu no haver-ho arribat a fer.

Josep Guarch "lo Teixidor". Amposta, febrer de 2007. © Oriol Clavera

Espero que les noves generacions de cantants de jota de l’Ebre n’hagin agafat bé el relleu, doncs junt amb Josep Garcia “lo Canalero” va ser (i és) considerat com un dels grans.

Si el voleu veure el reportatge que va sortir publicat al Descobrir Catalunya (amb text de Josep Vicent Frechina), haureu de tirar d’hemeroteca, doncs va ser el febrer de 2009 (nº 129).

Anuncis

1 Response to “Josep Guarch, “lo Teixidor””



Deixa un comentari

Entra el teu correu-e si vols rebre notificacions dels nous posts que vagi penjant.

Join 31 other followers

© Oriol Clavera

Tots els drets reservats. All rights reserved.
Mai 2011
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« abr.   juny »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
wordpress stats plugin

Traductor / Translator


