18
jul.
11

El tramvia 28

L'Alfama. Lisboa, 1998 © Oriol Clavera

M’encanten els tramvies. I no pas aquests moderns com els que tenim a Barcelona. Freds, avorrits, amb càmeres que ens graven i amb pantalles de televisió, com si la gent no en tingués prou amb la que té a casa. Fa poc més de tres mesos vaig disfrutar (com un nen) pujant als tranvies de Praga, i fa molt més encara, l’agost del 1998 amb el Jordi  “el Gonsa”, un gran amic i company d’aquell primer viatge que vam fer per Portugal, de nord a sud fins l’Alfama de Lisboa, amb els seus mítics tramvies.

Tren fins a Galiza i d’allà anar baixant (també en tren) pel país dels fados i de la sopa do dia. D’aquell viatge en van sortir les meves primeres fotos amb la Nikon F50 que em vaig comprar després de vendre’m la guitarra elèctrica amb la que tantes penúries escèniques havia passat. Crec que vaig fer un bon canvi.  No em veig ara compartint escenari, ni tan sols de teloner, amb el gran Jaume Pla i companyia, posem per cas. Podem dir que dalt de l’escenari em faltava una mica de l’Eufòria que desprenen els Mazoni en el seu directe. Per sort meva, en aquella època no hi havia càmeres als mòbils. De fet no hi havia ni mòbils. Ni facebooks ni youtubes ni res d’això. Hauria estat la meva ruïna.

Tornant al viatge… de Portugal en vaig tornar amb unes quantes diapos i uns quants rodets en blanc i negre, amb els que vaig guanyar el meu primer premi de fotografia. Un modest(íssim) premi de fotografia de viatges que organitzava la ja desapareguda botiga lleidatana d’esports de muntanya UKA-UKA.

Una de les tres fotos de la sèrie guanyadora del premi. O Porto, 1998. © Oriol Clavera

Aquí sota us poso dues fotos més que vaig fer d’aquell viatge i que mai s’han publicat (ni aquestes ni cap de les que vaig fer). Aquell era un viatge pel gust de viatjar i no pas per fer un reportatge o un bon arxiu. Si hagués estat el cas, el pobre Gonsa hauria baixat del tren ja a Valença do Minho, em sembla. Que tots sabem que aguantar un fotògraf durant un viatge és molt dur.

Valença do Minho. Portugal, 1998. © Oriol Clavera

Pesca a Xàvega. Praia da Mira, Portugal. Agost de 1998. © Oriol Clavera

Anuncis

0 Responses to “El tramvia 28”



  1. Feu un comentari

Deixa un comentari

Entra el teu correu-e si vols rebre notificacions dels nous posts que vagi penjant.

Join 31 other followers

© Oriol Clavera

Tots els drets reservats. All rights reserved.
Juliol 2011
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« juny   ag. »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
wordpress stats plugin

Traductor / Translator


