10
oct.
11

Croàcia sota el mar (dos)

Quan un no està acostumat a anar per sota l’aigua, ràpid es sorprén de les coses i s’entusiasma fent fotos. Això em va passar bussejant per les aigües de l’Adriàtic. Buscant posidònia per fer unes fotos per un encàrrec que tinc entre mans, vaig acabar fent fotos a tot allò que es bellugava sota l’aigua. Per dir-ho d’una altra manera més il·lustrativa, vaig estar fent el David Doubilet però posant la càmera dins d’una DiCAPac (que no deixa de ser una bossa de plàstic), a pulmó, baixant a dos metres i poc (estirant els braços cap al fons), amb uns peus d’ànec que m’anaven un pèl petits i recordant, massa vegades tard, que cada vegada que sortia a la superfície havia de bufar fort per treure tota l’aigua -salada- del tub.

Aquesta és la medusa croata. L'única que vam veure. © Oriol Clavera

El problema de fer fotos, molts cops, és que enlloc d’estar apretant el botonet t’estaries mirant allò que tens davant, amb la boca entre-oberta. Aquest va ser un dels moments, encara que poc recomanable per motius lògics. Reconec que, si com aquesta medusa, n’haguéssin hagut sis més, probablement hauria fugit. L’aigua no és el meu medi i menys si l’he de compartir amb espècies estranyes i que acostumen a picar. Però no se’n veien més i si aquells peixets que la voltaven juganers no fugien, tampoc ho havia de fer jo. No és cap fotón, ho sé, però és LA meva foto d’una medusa. La vaig fer a un fondeig que es diu Zuljana, a la península de Pelješac. Vam arribar-hi tard al migdia, congregant les mirades dels pocs però fins llavors tranquils banyistes que hi havia. Així que va ser dinar i ràpid a l’aigua, quan encara hi entraven els raigs del sol perpendicularment, il·luminant el fons.

Estrella i eriçó de mar a Belki Lago (illa de Lastovo). © Oriol Clavera

De la mateixa manera que per fer fotos com la del primer post de Croàcia la millor hora és al migdia si el que vols és que es vegi el fons del fondeig, també per fer-les sota l’aigua (en profunditats petites, clar), com més llum hi entri, evidentment millor. A no ser que portis flaixos i siguis un professional del ram com l’únic fotògraf especialitzat en foto submarina de casa nostra que conec, el Jordi Chias.

Després de molts viatges amb l’Onas, aquesta era la primera vegada que li podia fer fotos al vaixell des de l’aigua (tret de quan vam arribar a Martinica des de Lanzarote i vaig malgastar un rodet de diapos  perseguint, amb una pesada Nikonos, una tortuga marina, evidentment molt més ràpida que jo. Però això ja és una altra història). El cas és que la idea era fer mitja foto sota l’aigua i l’altra meitat a sobre. No sabeu com costa!

El Toni amb l'Onas. © Oriol Clavera

Segurament si busquem una mica per internet trobarem una foto igual (i segurament millor) però enlloc de pins, palmeres, i enlloc del Toni, un dofí, un tauró o una manta. Però recordem que estem parlant de Croàcia i no del Carib. I que em dic Clavera i no Doubilet.

Anuncis

0 Responses to “Croàcia sota el mar (dos)”



  1. Feu un comentari

Deixa un comentari

Entra el teu correu-e si vols rebre notificacions dels nous posts que vagi penjant.

Join 31 other followers

© Oriol Clavera

Tots els drets reservats. All rights reserved.
Octubre 2011
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« set.   nov. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
wordpress stats plugin

Traductor / Translator


