19
oct.
11

Croàcia a vela (quatre)

Comentava en l’anterior post que hi ha llocs en que gran part del seu encant és el seu aïllament o més aviat la seva oferta turística allunyada de les masses, accentuat encara més pel fet de visitar-la fora de temporada alta. En certa manera, tot i no tenir el punt comercial que la majoria de revistes de viatge, per no dir totes, demanen, ho prefereixo als típics pobles o ciutats en que les antigues cases de pedra, tan boniques, l’única vida que ténen és la dels hotelets, hostals, habitacions per turistes, amb els carrers atapeïts de taules de restaurants, souvenirs, joieries, artesans, geladeries… I les flors, totes ben posades. Les esglésies on només sembla que hi entrem els turistes. Les senyores amb pameles, els senyors amb sandàlies i mitjons.

Korcula, arribant per l'aigua. Croàcia, setembre de 2011 © Oriol Clavera

Korcula és la bonica ciutat (o poble) emmurallada que em va donar la sensació que tan podria ser la capital de l’illa homònima com ben bé les sicilianes Taormina, a la costa sud, o Erice, al capdamunt d’una muntanya, a l’extrem nord-oest. Uns llocs tant bonics com buits de vida que no sigui la que s’ofereix als turistes.

L’illa de Korçula, per sort, té més pobles que tot i no ser tan monumentals com la capital sí que ens ofereixen paisatges i gent que no et veu com un potencial client. Lumbarda són unes poques cases dalt d’un turonet, amb el mar per una banda i catifes de vinya per les altres. Allà em vaig trobar aquestes dones que, matineres, ja estaven collint raïm. Crec que van ser els aborígens amb qui vaig tenir una relació més estreta. La conversa va ser bàsicament gestual, però amistosa durant els deu minuts que vaig estar amb elles. Una estona fent fotos i seguir el camí carregat de raïm dins la funda del trípode, tot i haver-ne deixat la meitat una altra vegada a la caixa.

Lumbarda, Croàcia. Setembre de 2011 © Oriol Clavera

La següent escala del viatge va ser la península de Peljesac, on vam visitar els dos pobles que hi ha a l’istme que l’uneix al continent. Ston i Mali Ston, units per una muralla de 5,5km que puja muntanya amunt per després tornar a baixar -quina suada!- que evidencia la gran importància econòmica que tenia el lloc, a causa de les seves salines.

Ston i les salines vistes des de la muralla. © Oriol Clavera

Si Ston té les salines, Mali Ston és famosa per les ostres, sembla ser. I que no vaig provar. Aquesta seria l’útima etapa del viatge a bord de l’Onas abans de tornar cap a Dubrovnik, de la que en penjaré alguna foto en un següent i últim post sobre Croàcia.

4 Responses to “Croàcia a vela (quatre)”


  1. 1 Roger
    19 Octubre 2011 a les 18:02

    Molt xulooooooooooooo!!! Jo vaig passar per Ston l’any passat i em va encantar!!!!! Aish!!! QUi hi pogues tornaaar!!! :)

  2. 19 Octubre 2011 a les 18:30

    Una destinació molt a tenir en compte. Gràcies per fer-nos-en un tast, Oriol.

    • 19 Octubre 2011 a les 20:30

      Un plaer Francesc. En algún moment, en els meus posts, he pensat que podia arribar a semblar que no m’havia agradat, però no. Potser sóc una mica exagerat en segons quines descripcions. Però total, com que tampoc em paguen cap Oficina de Turisme Croata perquè els adjectius exaltin les meravelles del lloc, poc em preocupa!


Deixa un comentari

Entra el teu correu-e si vols rebre notificacions dels nous posts que vagi penjant.

Join 30 other followers

© Oriol Clavera

Tots els drets reservats. All rights reserved.
Octubre 2011
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« set.   nov. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
wordpress stats plugin

Traductor / Translator


