10
nov.
11

vida salvatge (u)

Acabo d’entregar una feina que m’havien encarregat allà pel juny, esperat durant el juliol i començat, ja amb les coses clares del que havia d’anar a fotografiar, l’agost. Fins ara, que tot just l’he acabada (tret d’alguna foto concreta que em queda pendent). El cas és que he voltat prou per diferents comarques i m’ha tocat fotografiar uns quants indrets i espais naturals. Per qui no ho sàpigui, de jovenet era addicte als documentals de natura. I d’aquí em van venir les ganes de dedicar-me a la fotografia, m’imagino. En un principi volia ser un d’aquells fotògrafs de natura que tant admirava (i admiro) però ja ràpidament vaig tirar cap a una altra banda.

No he patit com el Michael “Nick” Nichols en aquest vídeo “Wild photographers” que van repartir, aleshores i si no recordo malament, amb un col·leccionable de fotografia de natura distribuït per un dominical per augmentar vendes i, potser per això, en alguns moments he disfrutat com un nen tot i les limitacions amb l’equip que porto per fotografiar fauna, sobretot pel que fa a teleobjectius.

Lo més semblant al patiment del Nichols amb els mosquits d’Ndoki van ser les 4 picades d’abella que ens van fer marxar del prat on estàvem fent unes fotos a unes arnes. [Nota: si mai us ataquen abelles, no correu, no feu moviments ràpids de braços, no us poseu nerviosos. És a dir, res del que vaig fer jo.]

He fotografiat, pacientment, un blauet (Alcedo atthis) i un martinet blanc (Egretta garzetta) a la Reserva Natural de Sebes, a Flix. Matinar i esperar que apareguéssin amb la sortida del sol va valer molt la pena. En els temps que vaig estar a la Universitat havia estat prou aficionat a l’ornitologia i vaig disfrutar només veient com el martinet s’estava allà quiet veient passar amunt i avall el blauet d’un costat a un altre de la bassa. Ara sobre un tronc, ara sobre una canya.

Martinet en una bassa a la Reserva Natural de Sebes. © Oriol Clavera

Blauet en ple vol. © Oriol Clavera

Unes altres fotos les vaig anar a fer a unes finques a Pratdip, on em vaig trobar aquesta serp blanca (Rhinechis scalaris) que gairebé trepitjo sense adonar-me’n (només hauria faltat això, una que veig i la mato abans de poder-la fotografiar). Encara devia estar freda, per l’hora que era, i es movia molt lentament, així que m’ho va posar més fàcil per fotografiar-la.

Serp blanca (Rhinechis scalaris) © Oriol Clavera

Aquestes fotos les vaig fer el setembre. I ara fa pocs dies en vaig fer unes altres, però això ho deixo pel proper post.

Anuncis

2 Responses to “vida salvatge (u)”


  1. 20 Novembre 2011 a les 16:34

    Per fi has pogut estrenar aquella armilla de camuflatge d’infinites butxaques i el barret d’en Tintín al Congo?
    A veure, siguem sincers, aquí de vida salvatge més aviat poca a no ser que contem els polígons industrials d’extrarradi les nits del cap de setmana.
    Certament, el National Geographic és una institució per a molts fotògrafs.

    De tant en tant va bé fer un canvi de registre i obligar-se a fer coses diferents i mirar el món d’una altra manera

    • 20 Novembre 2011 a les 19:40

      L’armilla la vaig rebregar i arrossegar una mica per terra perquè no semblés tan nova, que hauria quedat molt cutre, Roger.
      Totalment d’acord amb la teva última frase! Ja saps que ets una mica com el meu gurú.


Deixa un comentari

Entra el teu correu-e si vols rebre notificacions dels nous posts que vagi penjant.

Join 31 other followers

© Oriol Clavera

Tots els drets reservats. All rights reserved.
Novembre 2011
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« oct.   des. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
wordpress stats plugin

Traductor / Translator


